3916.jpg

10-11-2022

Νέο Audi Q8 e-tron: Με βελτιωμένη απόδοση και αυτονομία, με πιο εκλεπτυσμένο design

- Με μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία και υψηλότερη σε ισχύ φόρτιση
- Με νέο σχεδιασμό αμαξώματος και ακόμη πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης
- Ουδέτερη διαδικασία παραγωγής σε εκπομπές CO2 και πρώτη χρήση ανακυκλωμένων υλικών σε εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια

Με το Audi e-tron*, ο premium κατασκευαστής εισήλθε στην εποχή της ηλεκτροκινητικότητας, σηματοδοτώντας για την μάρκα με τους τέσσερις δακτυλίους ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο μέλλον. Έκτοτε, το e-tron θέτει συνεχώς νέα πρότυπα στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών SUV. Το νέο Audi Q8 e-tron* βασίζεται στο ίδιο επιτυχημένο concept και συνεχίζει στα χνάρια αυτού του καινοτόμου ηλεκτρικού μοντέλου. Τα κορυφαία ηλεκτρικά SUV και crossover εντυπωσιάζουν με την ελκυστική τους σχεδίαση, τη βελτιωμένη αεροδυναμική, την μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης / χωρητικότητα της μπαταρίας, καθώς και την αυξημένη αυτονομία έως και 582 χιλιόμετρα στην έκδοση SUV και σχεδόν έως 600 χιλιόμετρα στην έκδοση Sportback (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Σημαντικές επεμβάσεις, ειδικά στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, προσδίδουν στο κορυφαίο SUV ένα πιο ελκυστικό design.

Από το λανσάρισμα του Audi e-tron* πριν από περίπου τέσσερα χρόνια και με ένα σύνολο πωλήσεων στις 150.000 μονάδες, η Audi ακολουθεί έναν στρατηγικό χάρτη προς την ηλεκτροκινητότητα. Πλέον, η γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων περιλαμβάνει έξι διαφορετικές επιλογές. Μέχρι το 2026, θα υπάρχουν περισσότερα από 20, ενώ από εκεί και μετά η Audi θα λανσάρει στην παγκόσμια αγορά πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. «Με την εταιρική μας στρατηγική Vorsprung 2030, έχουμε ορίσει μια συγκεκριμένη ημερομηνία για την απόσυρσή μας από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και αποφασίσαμε ξεκάθαρα ότι εντός 11 ετών η Audi θα είναι μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα», δήλωσε ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG. «Το νέο Audi Q8 e-tron*, με τη βελτιωμένη απόδοση και αυτονομία, καθώς και με τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό του, είναι μία σημαντική προσθήκη στην ηλεκτρική μας γκάμα που ενθουσιάζει όσους θέλουν μοντέλα που να βγάζουν συναίσθημα και που ταυτόχρονα να είναι κατάλληλα για καθημερινή χρήση». Επίσης, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi για την Τεχνική Ανάπτυξη, Oliver Hoffmann, επικεντρώθηκε στα οφέλη για τους πελάτες που ενισχύονται από αυτές τις αναβαθμίσεις. «Στο νέο Q8 e-tron*, καταφέραμε να αυξήσουμε σημαντικά τόσο τη χωρητικότητα της μπαταρίας όσο και την ισχύ φόρτισης. Κάτι που μας επέτρεψε να επιτύχουμε μια βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ενεργειακής πυκνότητας και ικανότητας φόρτισης, καθώς και να αυξήσουμε την συνολική απόδοση», δήλωσε ο Hoffmann. «Επιπλέον, σε όλες τις εκδόσεις του Q8 e-tron* βελτιώσαμε τους κινητήρες, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και τα συστήματα ελέγχου πλαισίου – και συνεπώς τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης».

Νέο πρόσωπο, νέο όνομα, νέα εταιρική ταυτότητα

Από την ονομασία του Q8 και μόνο, η Audi κάνει ξεκάθαρο πως το Audi Q8 e-tron* είναι το κορυφαίο μοντέλο μεταξύ των ηλεκτρικών SUV και crossover της γκάμας της. Με την πρώτη ματιά τα Audi Q8 e-tron* και Q8 Sportback e-tron* αναγνωρίζονται άμεσα ως πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Κάτι που επιτυγχάνεται από το επανασχεδιασμένο μπροστινό και το πίσω μέρος που εμπεριέχουν σε πιο έντονο βαθμό την ηλεκτρική σχεδιαστική γλώσσα της Audi. Ταυτόχρονα, το νέο Q8 e-tron* εγκαινιάζει τη νέα εταιρική ταυτότητα με δισδιάστατο μοτίβο των τεσσάρων δακτυλίων πάνω στο αμάξωμα. Επίσης νέα, είναι τα λογότυπα της Audi στις μεσαίες κολόνες του αμαξώματος.
3912.jpg

Μέγιστος χώρος και άνεση

Με μήκος στα 4,915 μέτρα, πλάτος στα 1,937 μέτρα και ύψος στα 1,619/ 1,633 μέτρα για τα Sportback/ SUV, το Q8 e-tron* προσφέρει ασυναγώνιστους χώρους και πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης. Τα SQ8 e-tron* και SQ8 Sportback e-tron* υπολείπονται μόλις κατά δύο χιλιοστά. Το μεταξόνιο των 2,928 μέτρων διασφαλίζει στα πίσω καθίσματα πολύ μεγάλο χώρο για τα πόδια, ενώ για το SUV υπάρχει ένας γενναιόδωρος χώρος αποσκευών των 569 λίτρων και για το Sportback των 528 λίτρων. Επιπρόσθετα, υπάρχουν διαθέσιμα 62 λίτρα στον μπροστινό αποθηκευτικό χώρο, το λεγόμενο «frunk».

Με τρία συστήματα πρόωσης

Και για τους δύο τύπους αμαξώματος, υπάρχουν τρεις επιλογές σε ότι αφορά στα συστήματα πρόωσης με τετρακίνηση. Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, οι βασικές εκδόσεις του Audi Q8 50 e-tron** (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 24.0–20.1 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) και του Audi Q8 50 Sportback e-tron** (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 23.7–19.5 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) σε λειτουργία boost αποδίδουν 250 kW και 664 Nm ροπής, ενώ διαθέτουν αυτονομία έως 480 χλμ. (SUV) και 500 χλμ. (Sportback), σύμφωνα με το WLTP.

Επίσης με την διάταξη dual-motors, τα Audi Q8 55 e-tron** (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh /100 km: 24.4–20.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) και Audi Q8 55 Sportback e-tron** (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 24.1–19.9 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) σε λειτουργία boost αποδίδουν 300 kW και 664 Nm ροπής. Η αυτονομία τους φτάνει έως τα 582 χιλιόμετρα για το SUV και έως τα 600 χιλιόμετρα για το Sportback, σύμφωνα με το WLTP. Η τελική τους ταχύτητα, καθώς και αυτή του Q8 50 e-tron** συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ.: 24.0–20.1 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.

Τα κορυφαία Audi SQ8 e-tron** (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ.: 28.0–24.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) και Audi SQ8 Sportback e-tron** (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 27.0–23.5 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) εφοδιάζονται με τρεις κινητήρες. Η ενισχυμένη απόδοσή τους ανέρχεται σε 370 kW και 973 Nm ροπής. Η αυτονομία των εκδόσεων S φτάνει τα 513 χλμ., τόσο στο SUV όσο και στο Sportback. Η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.
3917.jpg

Μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες και υψηλότερη ισχύς φόρτισης

Υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών. Η μπαταρία του Q8 50 e-tron* έχει net (καθαρή) χωρητικότητα στις 89 kWh (συνολική στις 95 kWh), ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις των Q8 55 e-tron* και SQ8 e-tron* έχουν 106 kWh (συνολική 114 kWh). Χάρη στην προσαρμοστικότητα στο σύστημα διαχείρισης, η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας έχει επίσης αυξηθεί. Σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron* φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 150 kW. Στα Q8 55 e-tron* και SQ8 e-tron*, η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξάνεται έως και τα 170 kW. Η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 10%-80% του περιεχομένου της σε λιγότερο από 31 λεπτά – κάτι που αντιστοιχεί σε μία αυτονομία μεταξύ 350 και 400 χιλιομέτρων. Σε σταθμό φόρτισης AC ή wallbox, το Audi Q8 e-tron* φορτίζει με έως και 11 kW. Η Audi προσφέρει προαιρετική φόρτιση AC με ισχύ στα περίπου 22 kW.

Υπό ιδανικές συνθήκες, το Audi Q8 50 e-tron* μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε σχεδόν 9 ώρες και 15 λεπτά (22 kW: 4 ώρες και 45 λεπτά) χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι τιμές φόρτισης της μεγάλης μπαταρίας είναι περίπου 11 ώρες και 30 λεπτά στα 11 kW και 6 ώρες στα 22 kW. Το Audi Q8 e-tron* περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τη λειτουργία «Plug & Charge». Σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης, το αυτοκίνητο εξουσιοδοτείται με την εισαγωγή του καλωδίου φόρτισης και ενεργοποιεί το σημείο φόρτισης. Η χρέωση γίνεται αυτόματα. Η νέα υπηρεσία Audi Charging, η οποία πρόκειται να γίνει διαθέσιμη το 2023, θα επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση σε περίπου 400.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη. Η λειτουργία σχεδιασμού e-tron διαδρομών προσφέρει μία αξιόπιστη λύση για την αναζήτηση σημείων φόρτισης σε κάθε διαδρομή.
3913.jpg

Αναβαθμισμένος κινητήρας οπίσθιου άξονα και ιδανική κατανομή ροπής

Για το νέο Audi Q8 e-tron*, τροποποιήθηκε ανάλογα ο ασύγχρονος κινητήρας στον πίσω άξονα. Αντί για 12 πηνία που παράγουν το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, πλέον υπάρχουν 14. Έτσι, το μοτέρ παράγει ένα ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο με παρόμοια εισροή ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο με τη σειρά του εξασφαλίζει περισσότερη ροπή. Εάν αυτό δεν είναι απαραίτητο, ο ηλεκτροκινητήρας απαιτεί λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή της ροπής. Κάτι που μειώνει την κατανάλωση και αυξάνει την αυτονομία. Στην έκδοση S της σειράς e-tron, η Audi χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε ευρεία παραγωγή ένα κόνσεπτ με τρείς ηλεκτρικούς κινητήρες. To οποίο βελτιώθηκε για το νέο SQ8 e-tron** (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 28.0–24.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2, g/km: 0). Ένας ηλεκτροκινητήρας 124 kW δίνει κίνηση στον μπροστινό άξονα. Στον πίσω άξονα, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ο καθένας με ισχύ 98 kW, δίνοντας κίνηση ξεχωριστά σε κάθε πίσω τροχό για μία συνδυαστική ισχύ έως και 370 kW. Η μετάδοση της ροπής από τους δύο πίσω ηλεκτροκινητήρες μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα μεταξύ των δύο τροχών μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ενώ ο πίσω άξονας είχε προτεραιότητα κίνησης στο προηγούμενο μοντέλο του Audi e-tron*, πλέον ο ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα είναι ο βασικός κινητήριος. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της αποδοτικότητας και της αυτονομίας, χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά τα χαρακτηριστικά οδήγησης. Όταν υπάρχει απαίτηση για ταχύτερες επιδόσεις, τότε μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου η ροπή κίνησης μεταφέρεται και στους δύο άξονες.

Η χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και σπορ χαρακτήρα

Το νέο Audi Q8 e-tron* διατίθεται στάνταρ με αερανάρτηση με ελεγχόμενη απορρόφηση κραδασμών. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος μεταβάλλεται συνολικά κατά 76 χιλιοστά. Για τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα υπάρχει βέλτιστη ρύθμιση της αερανάρτησης. Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) θα επιτρέψει στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία - ειδικά σε στενές στροφές. Το Audi Q8 e-tron* προσφέρει μία αισθητά μεγαλύτερη ευελιξία χάρη στο αναθεωρημένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης. Η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης άλλαξε έτσι ώστε το τιμόνι να ανταποκρίνεται πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού, ακόμη και στις πιο λεπτές κινήσεις. Η επίδραση της άμεσης σχέσης του τιμονιού υποστηρίζεται από πιο άκαμπτα ρουλεμάν ανάρτησης στον εμπρόσθιο άξονα. Έτσι, οι κινήσεις του τιμονιού μεταφέρονται στους τροχούς πιο άμεσα, ενώ βελτιώνεται και η ανάδραση. Όλα τα συστήματα ελέγχου πλαισίου έχουν επαναρρυθμιστεί, αλλά παραμένουν ισορροπημένα και απόλυτα εναρμονισμένα – πιστά στο DNA της Audi.
3911.jpg

Περαιτέρω βελτιωμένη αεροδυναμική

Στο Audi Q8 e-tron*, το ζήτημα της αεροδυναμικής αποτέλεσε κορυφαία προτεραιότητα και είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,26 σε 0,24 cw για το Q8 Sportback e-tron* και από 0,28 σε 0,27 cw για το Q8 e-tron*. Τα σπόιλερ τροχών που είναι τοποθετημένα στο κάτω μέρος του αμαξώματος βοηθούν στην εκτροπή της ροής του αέρα γύρω από τους τροχούς. Τα σπόιλερ στον μπροστινό άξονα μεγάλωσαν σε μέγεθος, ενώ το Audi Q8 Sportback e-tron* έχει πλέον σπόιλερ και στους πίσω τροχούς. Στο SQ8 Sportback e-tron*, τα σπόιλερ τοποθετούνται μόνο στον πίσω άξονα. Στην περιοχή γύρω από τη μάσκα είναι η πρώτη φορά που ένα μοντέλο της Audi έχει ένα σύστημα αυτοσφράγισης που συμπληρώνει τα ηλεκτρικά φλαπς που αυτόματα σφραγίζουν το ψυγείο. Αυτό το σύστημα βελτιστοποιεί περαιτέρω τη ροή του αέρα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και αποτρέπει ανεπιθύμητες απώλειες.

Άνετο παρκάρισμα με απομακρυσμένη λειτουργία υποβοήθησης (remote park assist plus)

Στο Audi Q8 e-tron* υπάρχουν διαθέσιμα περίπου 40 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Υπάρχουν μέχρι πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων που παρέχουν συνεχώς πληροφορίες για το περιβάλλον που κινείται το αυτοκίνητο και στη συνέχεια όλα τα δεδομένα αναλύονται από την κεντρική μονάδα ελέγχου των συστημάτων υποβοήθησης. Ένα νέο στοιχείο είναι το απομακρυσμένο park assist plus, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το 2023. Χάρη σε αυτό το σύστημα, το Audi Q8 e-tron* μπορεί να ελίσσεται ακόμα και στις πιο στενές θέσεις στάθμευσης. Οι πελάτες μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία στάθμευσης μέσω της εφαρμογής myAudi στα smartphone τους. Όταν το αυτοκίνητο φτάσει στην τελική του θέση στο χώρο στάθμευσης, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, ενεργοποιεί το χειρόφρενο και κλειδώνει τις πόρτες. Για να αποχωρήσετε από το χώρο στάθμευσης, ο κινητήρας ενεργοποιείται μέσω της εφαρμογής myAudi και, στη συνέχεια, το αυτοκίνητο κινείται τόσο όσο χρειάζεται για μία άνετη είσοδο.

Προβολείς τεχνολογίας Digital Matrix LED

Το Q8 e-tron* διατίθεται προαιρετικά με ψηφιακούς προβολείς Matrix LED. Σε στενούς χώρους, ο προσανατολισμός της φωτεινής δέσμης σηματοδοτεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας και βοηθά τον οδηγό να παραμείνει με ασφάλεια στο κέντρο της. Επίσης, διαθέσιμη είναι ακόμη τρία νέα χαρακτηριστικά: βελτιωμένες είναι οι πληροφορίες κυκλοφορίας, το φως λωρίδας με δείκτη κατεύθυνσης και το φως προσανατολισμού σε επαρχιακούς δρόμους.

Υπέρ-πολυτελής διάκοσμος

Η γυάλινη πανοραμική οροφή κάνει το εσωτερικό να φαίνεται πιο φωτεινό και ενισχύει την αίσθηση της ευελιξίας και της πολυτέλειας. Τα γυάλινα στοιχεία ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά, ενώ τα σκίαστρα συσκότισης ελέγχονται εξίσου αυτόματα. Όταν είναι ανοιχτή, η γυάλινη οροφή δύο τμημάτων βελτιώνει το κλίμα στο εσωτερικό χάρη στον αποτελεσματικό εξαερισμό. Ως μια εξέλιξη στον τυπικό διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, η Audi προσφέρει αυτόματο κλιματισμό τεσσάρων ζωνών και το πακέτο ποιότητας αέρα. Ο εξαερισμός τριών σταδίων διασφαλίζει ιδιαίτερα άνετη και ευχάριστη διαμονή, ακόμη και σε υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες. Είναι διαθέσιμο και για τα στάνταρ καθίσματα με το περίτεχνα διάτρητο δέρμα. Τα ξεχωριστά καθίσματα contour αποτελούν το αποκορύφωμα στις επιλογές της καμπίνας. Εκτός από τις πνευματικές ρυθμίσεις του καθίσματος και της πλάτης, μπορούν να παραγγελθούν και με λειτουργία μασάζ. Όλες οι επιλογές έχουν προαιρετικά διακοσμητικά ένθετα από πορώδεις ξύλινες επενδύσεις, απομίμησης από κοκκώδη τέφρα και πλατάνι, αλουμίνιο ή, για τις εκδόσεις S line και S, από ανθρακονήματα. Στις νέες προσθήκες περιλαμβάνεται το ανοιχτό καφέ ξύλο καρυδιάς και ένα βιώσιμο τεχνητό υλικό κατασκευασμένο εν μέρει από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.
3915.jpg

Οθόνες αφής υψηλής ανάλυσης και φωνητικός έλεγχος

Όπως όλα τα υπέρ-πολυτελή μοντέλα Audi, έτσι και το Q8 e-tron* χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα απόκρισης αφής MMI. Οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης - η πάνω με διαγώνιο 10,1 ιντσών και η κάτω με διαγώνιο 8,6 ιντσών - αντικαθιστούν σχεδόν όλους τους συμβατικούς διακόπτες. Πέρα από τη λειτουργία με τις δύο οθόνες αφής, πολλές λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιηθούν μέσω φυσικού φωνητικού ελέγχου. Η ψηφιακή οθόνη και η φιλοσοφία λειτουργίας του Audi Q8 e-tron* ολοκληρώνεται με το τυπικό Audi virtual cockpit με ανάλυση Full HD. Λεπτομερή γραφικά απεικονίζουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες της ηλεκτρικής οδήγησης, από την ισχύ φόρτισης έως την διαθέσιμη αυτονομία. Κατόπιν παραγγελίας, μπορεί να προστεθεί μια οθόνη head-up display. Στην ελληνική αγορά, το Audi Q8 e-tron* θα διατίθεται στάνταρ με MMI Navigation plus. Το κέντρο πολυμέσων υποστηρίζει το πρότυπο μετάδοσης δεδομένων υψηλής ταχύτητας LTE Advanced και διαθέτει ενσωματωμένο WiFi hotspot για τις φορητές συσκευές των επιβατών. Το έξυπνο σύστημα πλοήγησης προτείνει προορισμούς με βάση προηγούμενες διαδρομές και δεδομένα. Επιπλέον, τα πακέτο Audi connect Navigation και Infotainment περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες car-to-X.
3914.jpg

Υλικά από διαδικασίες ανακύκλωσης

Το Audi Q8 e-tron* θα πιστοποιηθεί παραγωγικά, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, ως ένα ουδέτερο από εκπομπές co2 μοντέλο. Επιπρόσθετα, η Audi χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά για ορισμένα εξαρτήματα του Audi Q8 e-tron*. Αυτά τα υλικά, που υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω μιας διαδικασίας ανακύκλωσης, μειώνουν την ποσότητα των χρησιμοποιούμενων πόρων και εξασφαλίζουν έναν αποτελεσματικό και βιώσιμο βρόχο υλικών. Στο εσωτερικό του Audi Q8 e-tron*, η Audi χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά για την ηχομόνωση και την απόσβεση των κραδασμών, καθώς και για τις επενδύσεις. Η διακοσμητική επένδυση πάνω από την οθόνη, που ονομάζεται Tech Layer, διατίθεται σε ένα νέο τεχνητό υλικό χρώματος ανθρακί που αποτελείται εν μέρει από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET. Με το πακέτο εξοπλισμού S Line, τα σπορ καθίσματα είναι επενδυμένα με συνθετικό δέρμα και το υλικό μικροϊνών Dinamica. Το Dinamica αποτελείται κατά 45% από ίνες πολυεστέρα που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, χρησιμοποιημένα υφάσματα και υπολείμματα ινών. Σε σύγκριση με την προηγούμενη ποιότητα των μικροϊνών, η παραγωγή του νέου Dinamica είναι εξίσου απαλλαγμένη από διαλύτες – μια ακόμη συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος.

Επιπλέον, για πρώτη φορά ορισμένα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια, που αποτελούνται εν μέρει από πλαστικά απόβλητα αυτοκινήτων που υποβάλλονται σε μία διαδικασία χημικής ανακύκλωσης – συγκεκριμένα, τα πλαστικά καλύμματα για τις πόρπες της ζώνης ασφαλείας. Στο πλαίσιο του project PlasticLoop, η Audi συνεργάστηκε με τον κατασκευαστή πλαστικών LyondellBasell για να καθιερώσει μια διαδικασία κατά την οποία η χημική ανακύκλωση επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση μικτών πλαστικών απορριμμάτων αυτοκινήτων στη σειρά παραγωγής του Audi Q8 e-tron*. Σε αυτή τη διαδικασία, τα πλαστικά εξαρτήματα από οχήματα πελατών που δεν μπορούν πλέον να επισκευαστούν, αποσυναρμολογούνται και διαχωρίζονται από ξένα υλικά, όπως μεταλλικά κλιπ, πριν τεμαχιστούν και μεταποιηθούν σε λάδι πυρόλυσης μέσω χημικής ανακύκλωσης. Αυτό το λάδι πυρόλυσης χρησιμοποιείται στη συνέχεια ως πρώτη ύλη στην παραγωγή νέων πλαστικών.

Έναρξη λανσαρίσματος την άνοιξη του 2023

Τα νέα Audi Q8 e-tron* και Audi Q8 Sportback e-tron αναμένονται στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2023 ενώ θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στα μέσα Δεκεμβρίου

Κατανάλωση καυσίμου/ ηλεκτρικής ενέργειας και τιμές εκπομπών** των αναφερόμενων μοντέλων:

Audi Q8 50 e-tron
Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ (62.1 mi): - (NEDC), 24.0–20.1 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km:0 (0)

Audi Q8 55 e-tron
Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ(62.1 mi): - (NEDC), 24.4–20.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km:0 (0)

Audi SQ8 e-tron
Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ (62.1 mi): - (NEDC), 28.0–24.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km:0 (0)

Audi Q8 50 Sportback e-tron
Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ (62.1 mi): - (NEDC), 23.7–19.5 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km:0 (0)

Audi Q8 55 Sportback e-tron
Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ (62.1 mi): - (NEDC), 24.1–19.9 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km:0 (0)

Audi SQ8 Sportback e-tron
Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ(62.1 mi): - (NEDC), 27.0–23.5 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km:0 (0)

Μόνο οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών είναι διαθέσιμες σύμφωνα με το WLTP και όχι σύμφωνα με το NEFZ για αυτό το μοντέλο. Οι πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 στις αυτονομίες εξαρτώνται από τις επιλεγμένες προδιαγραφές του μοντέλου.

Audi e-tron
Συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh /100 km: 26,1 – 21,0 (WLTP), 24,3 – 20,9 (NEDC), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km:0 (0)